Stel je eigen training samen

Combineer trainingen óf bouwstenen en stel je eigen training samen.

Liever zelf kiezen? Er is geen vaste blauwdruk van gastvrijheid, zo is er ook geen vaste blauwdruk van de gastvrije ontwikkeling van jouw team. Wij bieden een maatwerk aanbod dat precies aansluit bij wat jouw team nodig heeft om te groeien in gastvrijheid. Samen maken we een uitdagend programma wat past bij jouw team!

Het programma

Een training van een dagdeel bevat 3 bouwstenen, welke kies jij?

Gastvrije communicatie

Draai mij om
Sterke en gastvrije communicatie tijdens de eerste ontmoeting is cruciaal: hier ontstaat de verbinding tussen jouw en de gast. Samen ontdekken we de kansen om nóg gastvrijer te communiceren, zoals het inbouwen van erkenning, gebruiken van intonatie en positieve woordkeuze.

De gastenreis van A tot Z

Draai mij om
Het in kaart brengen van de gastenreis laat kansen zien om het verschil te maken voor de gast. Op basis van emotie duiken we in jouw gastenreis en identificeren we momenten van de waarheid: hét moment waar jouw gasten aanhaken of afhaken. Klaar om door de ogen van jouw gast te kijken?

Omgaan met klachten

Draai mij om
Wist je dat maar 10% van jouw gasten een negatieve ervaring pro-actief deelt? De overige 90% komt niet meer terug. Tijd om elke klacht serieus te nemen en pro-actief op zoek te gaan naar gasten die een mindere ervaring hebben gehad. Een ongewone situatie leidt tot een ongewoon goede service!

Samenwerken & feedback

Draai mij om (favoriet van Stijn)
Oprechte interesse en goed luisteren naar elkaar. Niet de makkelijkste weg, wel de snelste weg naar goed samenwerken. Het delen van feedback op elkaars handelingen verhoogt het teamgevoel én de gastvrijheid voor gasten.

Gen Z als gast en collega

Draai mij om
Weg met de jaartallen en het hokjesdenken per generatie! Gebruik generaties als bindmiddel en herken kwaliteiten, los van leeftijd of ervaring. Zet dit begrip om in acties die elke gast met een win-win beleving de deur uit te laten wandelen.

Team DNA & cultuur

Draai mij om
Wat vinden jullie belangrijk? Welke omgangsnormen gelden binnen het team? Het samen komen tot jullie team DNA zorgt voor duidelijkheid in verwachtingen – zowel voor nieuwe als ervaren collega’s. Dit leidt tot een betere samenwerking en een sterker teamgevoel.

Verkopen wat niet als verkopen voelt

Draai mij om (favoriet van Jordy)
Hoe vergroot je de kans op een 'ja'? De kunst van het verkopen valt of staat met het juist inrichten van de situatie. Want als alles klopt, dan klopt jouw aanbod ook! Hierdoor voel je je zeker over de waarde die je biedt. Als je niet zeker bent van hetgeen wat je verkoopt, zijn wij er zeker van dat je niet zult verkopen!

Perspectief op waarde & storytelling

Draai mij om
Wat is de emotionele koopbehoefte van jouw gast? Verkoop geen kenmerken, maar verkoop de voordelen en de waarde voor jouw gast. Het vertellen van het juiste verhaal over deze waarde creëert verbinding. Dit is wat gasten doorvertellen en voor terugkomen.

Gespreks-techniek voor succesvol advies

Draai mij om
Gastvrijheid draait om échte verbinding met échte mensen tijdens een écht gesprek. Bij succesvol advies verkoop je niet, maar help je jouw gast met goed inkopen. Met de ECHT-methode ben jij zelfverzekerd in gesprekken help je met het juiste advies.

Bouwsteen op maat?

Draai mij om
Heb jij een vraag voor een specifieke uitdaging binnen jouw organisatie? We leggen de puzzel graag samen en denken met jou mee om te kijken hoe we dat oplossen. Kom in contact voor een kennismakingsgesprek!

Op basis van onze boeken GASTVRIJ! en OBER! OBER!

Deze bouwstenen zijn gebaseerd op de boeken van Stijn & Jordy. In 2021 brachten ze hun kennis en ervaring samen in het boek OBER! OBER!. Het boek is in eigen beheer uitgegeven en meer dan 2.500 keer verkocht. Het nieuwe boek GASTVRIJ! is uitgegeven door Van Duuren Management en ligt in iedere boekenwinkel in Nederland.  Sindsdien geeft Studio Gastvrij trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van hotels tot restaurants en van campings tot reisorganisaties van winkels tot gemeenten en van recepties tot keiharde commerciële organisaties.

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches als retail, zakelijke dienstverlening, zorg, onderwijs etc.

Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?

Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.

Door wie wordt de training gegeven?

De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.

Hoelang duurt de training?

Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.

Welke talen?

Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.

Waar wordt de training gegeven?

Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.

Wat is de prijs van deze training?

Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.

Na de training gastvrije verkoop

De beloftes van Studio Gastvrij:

Van klant naar gast

Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om klanten te behandelen als gasten en steeds opnieuw te zorgen voor een win-win beleving. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.

Teambuilding met impact én plezier

Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’

Van training naar toepassing

Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.

''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''

Deze trainingen spreken je misschien ook aan

Ontdek hoe je klanten transformeert naar loyale gasten door gastvrije communicatie. Verdiep je kennis van gastenreis en leer hoe je iedere situatie omdraait naar een win-win beleving.

Leer het team verkopen zonder dat het voelt als verkoop. Samen ontdekken we de toegevoegde waarde voor jouw gast. Win elk adviesgesprek met gesprekstechniek ECHT.

Elke collega, voor of achter de schermen, draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!