Boeken

Studio Gastvrij

OBER! OBER!

Publicatie augustus 2021

Passie voor gastvrijheid: dat is hoe dit boek ontstaan is in 2021. Het succes van een horeca- of toerismebedrijf valt of staat met goed opgeleid personeel. Dat blijkt in de realiteit een uitdaging te zijn. Inwerken kost namelijk tijd en je leert pas echt werken in de horeca door te doen, toch? Wij vinden dat medewerkers in de gastvrijheid zelf een verantwoordelijkheid dragen om verder te ontwikkelen, mits ze de juiste hulpmiddelen hebben. Hier kan OBER! OBER! een grote rol spelen.

In dit boek leer je alles over de kunst van gastvrijheid binnen de horeca- en toerismebranche. Wij delen kennis en vaardigheden over de beleving van de gast, hoe je effectief communiceert en hoe je klachten oplost. Concrete praktijkvoorbeelden, ervaringen & tips zorgen ervoor dat je het vandaag nog toe kunt passen! 

GASTVRIJ! (Nieuw)

Publicatie februari 2025

Klantgerichtheid: de heilige graal voor veel organisaties. Trots verkondigen ze: ‘Wij zijn klantgericht!’ Tegelijkertijd tref je bij diezelfde organisaties online chatbots, een aanmeldzuil, lange wachtrijen en onpersoonlijke procedures. Wanneer je eindelijk een medewerker spreekt, hoor je steeds vaker: ‘Dat is niet mijn afdeling.’ Twijfelachtig advies van een niet goed ingewerkte medewerker leidt tot je aankoop. Maar na betaling lijk je niet meer te bestaan, tot het moment dat je een feedback-survey ontvangt: ‘Wij waarderen jouw feedback.’ 

Beste lezer, is dat klantgericht? Voor veel organisaties is klantgerichtheid als het bordspel dammen: een simpel spel met vaste stappen, puur gericht op transacties en korte termijn. Dit moet anders! Klantgerichtheid alleen is niet goed genoeg meer, wees GASTVRIJ!