Iedere collega draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!
Gastvrije Basishouding
Training - Retail & zakelijke dienstverlening
Jouw team is zo sterk als de zwakste schakel. Het ontwikkelen van een gastvrije basishouding als individu staat hier centraal. Gastvrij communiceren met gasten tijdens diverse momenten in de gastenreis, zodat jouw collega een win-win beleving kan verzorgen. Is een ervaring niet zoals verwacht? Tijd om snel te schakelen!
Het programma
De training Gastvrije Basishouding bestaat uit de volgende bouwstenen
Gastvrije communicatie
Sterke en gastvrije communicatie tijdens de eerste ontmoeting is cruciaal: hier ontstaat de verbinding tussen jouw en de gast. Samen ontdekken we de kansen om nóg gastvrijer te communiceren, zoals het inbouwen van erkenning, gebruiken van intonatie en positieve woordkeuze.
De gastenreis van A tot Z
Het in kaart brengen van de gastenreis laat kansen zien om het verschil te maken voor de gast. Op basis van emotie duiken we in jouw gastenreis en identificeren we momenten van de waarheid: hét moment waar jouw gasten aanhaken of afhaken. Klaar om door de ogen van jouw gast te kijken?
Omgaan met klachten
Wist je dat maar 10% van jouw gasten een negatieve ervaring pro-actief deelt? De overige 90% komt niet meer terug. Tijd om elke klacht serieus te nemen en pro-actief op zoek te gaan naar gasten die een mindere ervaring hebben gehad. Een ongewone situatie leidt tot een ongewoon goede service!
Op basis van het nieuwe boek GASTVRIJ!
Deze training is gebaseerd op het nieuwste boek van Stijn & Jordy, uitgegeven door Van Duuren Management. Met dit nieuwe boek geeft Studio GASTVRIJ! trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van winkels tot gemeenten en van recepties tot keiharde commerciële organisaties.
Voor wie is deze training?
Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches als retail, zakelijke dienstverlening, zorg, onderwijs etc.
Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?
Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.
Door wie wordt de training gegeven?
De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.
Hoelang duurt de training?
Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.
Welke talen?
Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.
Waar wordt de training gegeven?
Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.
Wat is de prijs van deze training?
Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.
Anderen ervaringen met deze training
Opticiens (retail)
Maarten
Bij Maarten - Emmen
GGZ & Zorg
Eva
GGZ-instelling Emergis - Kloetinge
Directiesecreteresse & KCC
Cindy
AAFF Accountants - Regio Noord
Fitness en Fysio
Joep
Fitness & Healthclub Better Bodies - Zundert
Na de training gastvrije basishouding
De beloftes van Studio Gastvrij:
Van klant naar gast
Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om klanten te behandelen als gasten en steeds opnieuw te zorgen voor een win-win beleving. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.
Teambuilding met impact én plezier
Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’
Van training naar toepassing
Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.
Een gastvrij jaar
3 trainingen, in volgorde, maximaal resultaat
Opdrachtgevers zien resultaat wanneer gastvrijheid een topprioriteit blijft. Studio Gastvrij! biedt een gastvrij jaar aan: drie interactieve trainingen, flexibel in te plannen op momenten die voor jullie het beste uitkomen.
Training 1: Gastvrije basishouding
Bouwstenen: Gastvrije communicatie, Gastenreis van A tot Z en Omgaan met klachten en Team DNA & cultuur
Training 2: Gastvrije teamontwikkeling
Bouwstenen: Samenwerken & feedback, Gen Z als gast en collega en
Training 3: Gastvrije verkoop
Bouwstenen: Verkoop wat niet als verkoop voelt, Perspectief op waarde & storytelling en Gesprekstechniek voor succesvol advies
''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''
Deze trainingen spreken je misschien ook aan
Leer het team verkopen zonder dat het voelt als verkoop. Samen ontdekken we de toegevoegde waarde voor jouw gast. Win elk adviesgesprek met gesprekstechniek ECHT.
Echt contact in elk klantgesprek. Leer tools om menselijk én professioneel te communiceren, zelfs onder druk. Het resultaat: meer tevreden klanten, minder frustratie en merkbaar meer plezier in het werk.