Elke collega, voor of achter de schermen, draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!
Gastvrije Basishouding
Training - Horeca & Toerisme
Jouw team is zo sterk als de zwakste schakel. Het ontwikkelen van een gastvrije basishouding als individu staat hier centraal. Gastvrij communiceren met gasten tijdens diverse momenten in de gastenreis, zodat jouw collega een win-win beleving kan verzorgen. Is een ervaring niet zoals verwacht? Tijd om snel te schakelen!
Het programma
De training Gastvrije Basishouding bestaat uit de volgende bouwstenen
Gastvrije communicatie
Sterke en gastvrije communicatie tijdens de eerste ontmoeting is cruciaal: hier ontstaat de verbinding tussen jouw en de gast. Samen ontdekken we de kansen om nóg gastvrijer te communiceren, zoals het inbouwen van erkenning, gebruiken van intonatie en positieve woordkeuze.
De gastenreis van A tot Z
Het in kaart brengen van de gastenreis laat kansen zien om het verschil te maken voor de gast. Op basis van emotie duiken we in jouw gastenreis en identificeren we momenten van de waarheid: hét moment waar jouw gasten aanhaken of afhaken. Klaar om door de ogen van jouw gast te kijken?
Omgaan met klachten
Wist je dat maar 10% van jouw gasten een negatieve ervaring pro-actief deelt? De overige 90% komt niet meer terug. Tijd om elke klacht serieus te nemen en pro-actief op zoek te gaan naar gasten die een mindere ervaring hebben gehad. Een ongewone situatie leidt tot een ongewoon goede service!
Op basis van het boek OBER! OBER!
Deze trainings is gebaseerd op het boek OBER! OBER!. In 2021 brachten Stijn & Jordy hun kennis en ervaring samen in het boek OBER! OBER!. Het boek is in eigen beheer uitgegeven en meer dan 2.500 keer verkocht. Sindsdien geeft team OBER! OBER! trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van hotels tot restaurants en van campings tot reisorganisaties.
Voor wie is deze training?
Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches horeca en toerisme.
Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?
Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.
Door wie wordt de training gegeven?
De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.
Hoelang duurt de training?
Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.
Welke talen?
Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.
Waar wordt de training gegeven?
Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.
Wat is de prijs van deze training?
Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.
Anderen ervaringen met deze training
Hotels
Charissa
Marriott - Rotterdam
Restaurants
Jorn
Christiani Vino e Cibo - Aalsmeer
Toerisme
Joyce
MijnLievelingsplek - Zeeland
Evenementen
Sibbel
RAI - Amsterdam
Hotels
Tom
Golden Tulip Hotel Central - Den Bosch
Na de training gastvrije basishouding
De beloftes van Studio Gastvrij:
win-win beleving voor iedere gast en collega
Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om voor iedere gast én collega steeds opnieuw een win-win beleving te creëren. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.
Teambuilding met impact én plezier
Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’
Van training naar toepassing
Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.
Een gastvrij jaar
3 trainingen, in volgorde, maximaal resultaat
Opdrachtgevers zien resultaat wanneer gastvrijheid een topprioriteit blijft. Studio Gastvrij! biedt een gastvrij jaar aan: drie interactieve trainingen, flexibel in te plannen op momenten die voor jullie het beste uitkomen.
Training 1: Gastvrije basishouding
Bouwstenen: Gastvrije communicatie, Gastenreis van A tot Z en Omgaan met klachten en Team DNA & cultuur
Training 2: Gastvrije teamontwikkeling
Bouwstenen: Samenwerken & feedback, Gen Z als gast en collega en
Training 3: Gastvrije verkoop
Bouwstenen: Verkoop wat niet als verkoop voelt, Perspectief op waarde & storytelling en Gesprekstechniek voor succesvol advies
''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''
Deze trainingen spreken je misschien ook aan
Upselling wordt vaak als spannend ervaren. Samen ontdekken we de toegevoegde waarde voor jouw gast en stimuleren we het gevoel dat verkoop niet als verkoop hoeft te voelen!
Bar en bediening vormen samen het hart van je horecazaak. Ontdek hoe je met structuur, timing en teamwork een sterke, gastvrije service neerzet.