Gastvrije Verkoop

Training - Retail & zakelijke dienstverlening

Verkoop wat niet als verkoop voelt, dat is ons doel! Verander van perspectief: het gaat niet om de euro’s die je vraagt, maar om de waarde die jij biedt. De emotionele koopbehoefte van de gast is hierbij leidend. Één gedachte staat centraal bij deze training: als je het niet vraagt, is het antwoord altijd nee! 

Het programma

De training Gastvrije Verkoop bestaat uit de volgende bouwstenen

Verkoop wat niet als verkoop voelt

Hoe vergroot je de kans op een 'ja'? De kunst van het verkopen valt of staat met het juist inrichten van de situatie. Want als alles klopt, dan klopt jouw aanbod ook! Hierdoor voel je je zeker over de waarde die je biedt. Als je niet zeker bent van hetgeen wat je verkoopt, zijn wij er zeker van dat je niet zult verkopen!

Perspectief op waarde & storytelling

Wat is de emotionele koopbehoefte van jouw gast? Verkoop geen kenmerken, maar verkoop de voordelen en de waarde voor jouw gast. Het vertellen van het juiste verhaal over deze waarde creëert verbinding. Dit is wat gasten doorvertellen en voor terugkomen.

Gesprekstechniek voor succesvol advies

Gastvrijheid draait om échte verbinding met échte mensen tijdens een écht gesprek. Bij succesvol advies verkoop je niet, maar help je jouw gast met goed inkopen. Met de ECHT-methode ben jij zelfverzekerd in gesprekken help je met het juiste advies.

Op basis van het nieuwe boek GASTVRIJ!

Deze training is gebaseerd op het nieuwste boek van Stijn & Jordy, uitgegeven door Van Duuren Management. Met dit nieuwe boek geeft Studio GASTVRIJ! trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van winkels tot gemeenten en van recepties tot keiharde commerciële organisaties. 

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches als retail, zakelijke dienstverlening, zorg, onderwijs etc.

Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?

Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.

Door wie wordt de training gegeven?

De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.

Hoelang duurt de training?

Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.

Welke talen?

Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.

Waar wordt de training gegeven?

Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.

Wat is de prijs van deze training?

Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.

Anderen ervaringen met deze training

Opticiens (retail)

‘’Een workshop gastvrijheid is voor onze optiekzaak een zeer toegevoegde waarde gebleken. Wij hebben het proces van begin tot eind als erg interessant, leuk, leerzaam en plezierig ervaren. De workshop bestempelen wij als leerzaam en goed terug te brengen in de praktijk. De impact op de groep is dat er nog meer de nadruk ligt op gastvrijheid in de breedste zin van het woord. Wij raden GASTVRIJ! aan in alle gevallen waarin contact tussen zakelijke/niet-zakelijke partijen plaatsvindt. Wij zijn fan!’’
3B9A1716-9F3C-460C-9ECE-837F4D53F6A9

Maarten

Bij Maarten - Emmen

GGZ & Zorg

”Ruim een jaar geleden zijn we samen met Jordy en Stijn aan de slag gegaan met project Gastvrijheid bij Emergis. Inmiddels hebben ze meerdere trainingen georganiseerd voor de receptie, het restaurant en de voedingsassistenten. Jordy en Stijn weten mede door hun positieve energie en kennis alle medewerkers te enthousiasmeren. Ze krijgen het voor elkaar om elke medewerker aan het einde van de training lachend de deur uit te laten gaan met een hoop nieuwe energie.”’
IMG_7366

Eva

GGZ-instelling Emergis - Kloetinge

Directiesecreteresse & KCC

”We hebben echt een superleuke afwisselende dag gehad met jullie, dank jullie wel Jordy en Stijn. Ik raad iedereen aan om eens een kijkje te nemen op de website van GASTVRIJ! en een training te boeken als je net dat ene stapje extra wilt zetten op het gebied van gastvrijheid. Jordy en Stijn zijn heel enthousiast, hebben humor en zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van gastvrijheid.”
IMG_6274

Cindy

AAFF Accountants - Regio Noord

Fitness en Fysio

”Wat een energie hebben de mannen! Het was een goede keuze om GASTVRIJ! een training te laten geven. Tijdens de voorbereiding werd er goed geluisterd naar mijn wensen en doelen, dat is erg prettig. Een interactie training met een goede nazorg – zeker een aanrader!”
healthclub-better-bodies_4187709637

Joep

Fitness & Healthclub Better Bodies - Zundert

Na de training gastvrije verkoop

De beloftes van Studio Gastvrij:

Van klant naar gast

Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om klanten te behandelen als gasten en steeds opnieuw te zorgen voor een win-win beleving. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.

Teambuilding met impact én plezier

Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’

Van training naar toepassing

Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.

Een gastvrij jaar

3 trainingen, in volgorde, maximaal resultaat

Opdrachtgevers zien resultaat wanneer gastvrijheid een topprioriteit blijft. Studio Gastvrij! biedt een gastvrij jaar aan: drie interactieve trainingen, flexibel in te plannen op momenten die voor jullie het beste uitkomen.

Training 1: Gastvrije basishouding

Bouwstenen: Gastvrije communicatie, Gastenreis van A tot Z en Omgaan met klachten en Team DNA & cultuur

Training 2: Gastvrije teamontwikkeling

Bouwstenen: Samenwerken & feedback, Gen Z als gast en collega en

Training 3: Gastvrije verkoop

Bouwstenen: Verkoop wat niet als verkoop voelt, Perspectief op waarde & storytelling en Gesprekstechniek voor succesvol advies

''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''

Deze trainingen spreken je misschien ook aan

Ontdek hoe je klanten transformeert naar loyale gasten door gastvrije communicatie. Verdiep je kennis van gastenreis en leer hoe je iedere situatie omdraait naar een win-win beleving.

Iedere collega draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!

Echt contact in elk klantgesprek. Leer tools om menselijk én professioneel te communiceren, zelfs onder druk. Het resultaat: meer tevreden klanten, minder frustratie en merkbaar meer plezier in het werk.