Gastvrije Verkoop

Training - Horeca & Toerisme

Verkoop wat niet als verkoop voelt, dat is ons doel! Verander van perspectief: het gaat niet om de euro’s die je vraagt, maar om de waarde die jij biedt. De emotionele koopbehoefte van de gast is hierbij leidend. Één gedachte staat centraal bij deze training: als je het niet vraagt, is het antwoord altijd nee! 

Het programma

De training Gastvrije Verkoop bestaat uit de volgende bouwstenen

Verkoop wat niet als verkoop voelt

Hoe vergroot je de kans op een 'ja'? De kunst van het verkopen valt of staat met het juist inrichten van de situatie. Want als alles klopt, dan klopt jouw aanbod ook! Hierdoor voel je je zeker over de waarde die je biedt. Als je niet zeker bent van hetgeen wat je verkoopt, zijn wij er zeker van dat je niet zult verkopen!

Perspectief op waarde & storytelling

Wat is de emotionele koopbehoefte van jouw gast? Verkoop geen kenmerken, maar verkoop de voordelen en de waarde voor jouw gast. Het vertellen van het juiste verhaal over deze waarde creëert verbinding. Dit is wat gasten doorvertellen en voor terugkomen.

Gesprekstechniek voor succesvol advies

Gastvrijheid draait om échte verbinding met échte mensen tijdens een écht gesprek. Bij succesvol advies verkoop je niet, maar help je jouw gast met goed inkopen. Met de ECHT-methode ben jij zelfverzekerd in gesprekken help je met het juiste advies.

Op basis van het boek OBER! OBER!

Deze trainings is gebaseerd op het boek OBER! OBER!. In 2021 brachten Stijn & Jordy hun kennis en ervaring samen in het boek OBER! OBER!. Het boek is in eigen beheer uitgegeven en meer dan 2.500 keer verkocht. Sindsdien geeft team OBER! OBER! trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van hotels tot restaurants en van campings tot reisorganisaties.

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches horeca en toerisme.

Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?

Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.

Door wie wordt de training gegeven?

De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.

Hoelang duurt de training?

Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.

Welke talen?

Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.

Waar wordt de training gegeven?

Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.

Wat is de prijs van deze training?

Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.

Anderen ervaringen met deze training

Hotels

”Jordy en Stijn hebben voor onze F&B afdeling een interessante trainingen gegeven. De training wat interactief, inspirerend, en zette aan tot enorm veel enthousiasme. Ze weten precies hoe ze met verschillende type personen moeten omgaan en hoe ze de hele groep mee kunnen krijgen in de training. Met hun ervaring, kennis, en humor weten ze precies om alle deelnemers te binden en te boeien. Bedankt Studio Gastvrij!”
2.png

Charissa

Marriott - Rotterdam

Restaurants

”Na OBER! OBER! gelezen te hebben was ik gelijk overtuigd van de impact die het boek kan hebben op het inwerkproces van nieuwe mensen in ons team. Ik wilde graag de inhoud van het boek nog meer tot leven laten komen bij het personeel. Ons team heeft heel enthousiast op de trainingen gereageerd. Het was interactief waardoor ze veel en vooral over elkaar hebben geleerd. Ik raad Studio Gastvrij aan voor eigenlijk iedere restauranteigenaar met een middel tot groot restaurant die wil dat het personeel in de praktijk sneller dingen oppakken omdat ze met meer zelfvertrouwen op de vloer staan.”
download-2

Jorn

Christiani Vino e Cibo - Aalsmeer

Toerisme

”Studio Gastvrij heeft een mooie manier om een passend trainingsprogramma te maken wat nauw aansluit bij de vraag die wij hebben voorgelegd. Fantastisch! En daar viel mijn mond dan nog een keer van open. Spontaan, boeiend, to the point, persoonlijk, verbindend en vooral met veel energie. In ieder geval een manier waarop ze hun publiek 4 uur lang weten te boeien.”
logo-banner

Joyce

MijnLievelingsplek - Zeeland

Evenementen

”De mannen van OBER OBER hebben voor een groep van 80 flex medewerkers (welke werken bij de afdeling F&B RAI Amsterdam) een interessante, interactieve en boeiende training gegeven. Jordy en Stijn weten goed in te spelen op de wensen van de doelgroep en krijgen iedereen mee in hun verhaal. Als groep hadden wij een aantal specifieke wensen waar zij een passend programma voor wisten te maken. De afstemming voorafgaand aan de training was erg gemakkelijk, Jordy en Stijn zijn goed bereikbaar. Door hun enthousiaste manier van vertellen, duidelijke voorbeelden en humor was het een zeer geslaagde gastvrijheids training!”
3.png

Sibbel

RAI - Amsterdam

Hotels

”Super leuke en leerzame trainingen van Jordy & Stijn gehad. Zeker aan te bevelen om je team te ondersteunen met deze kennis en het word op een laagdrempelig & leuke manier gebracht. Tevens vond ik het contact met Jordy & Stijn in het voor traject heel fijn om samen de juiste inhoud van de trainingen te bepalen. Kortom aanrader!”
4.png

Tom

Golden Tulip Hotel Central - Den Bosch

Na de training gastvrije verkoop

De beloftes van Studio Gastvrij:

win-win beleving voor iedere gast en collega

Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om voor iedere gast steeds opnieuw een win-win beleving te creëren. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.

Teambuilding met impact én plezier

Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’

Van training naar toepassing

Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.

Een gastvrij jaar

3 trainingen, in volgorde, maximaal resultaat

Opdrachtgevers zien resultaat wanneer gastvrijheid een topprioriteit blijft. Studio Gastvrij! biedt een gastvrij jaar aan: drie interactieve trainingen, flexibel in te plannen op momenten die voor jullie het beste uitkomen.

Training 1: Gastvrije basishouding

Bouwstenen: Gastvrije communicatie, Gastenreis van A tot Z en Omgaan met klachten en Team DNA & cultuur

Training 2: Gastvrije teamontwikkeling

Bouwstenen: Samenwerken & feedback, Gen Z als gast en collega en

Training 3: Gastvrije verkoop

Bouwstenen: Verkoop wat niet als verkoop voelt, Perspectief op waarde & storytelling en Gesprekstechniek voor succesvol advies

''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''

Deze trainingen spreken je misschien ook aan

Ontdek in de gastenreis waar kansen liggen om jouw gast of bezoeker te verrassen! Gebruik communicatie om de gast te enthousiasmeren en leer hoe je iedere situatie omdraait naar een win-win beleving.

Elke collega, voor of achter de schermen, draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!

Bar en bediening vormen samen het hart van je horecazaak. Ontdek hoe je met structuur, timing en teamwork een sterke, gastvrije service neerzet.