Ontdek in de gastenreis waar kansen liggen om jouw gast of bezoeker te verrassen! Gebruik communicatie om de gast te enthousiasmeren en leer hoe je iedere situatie omdraait naar een win-win beleving.
Gen Z als gast én collega
Training - Horeca & Toerisme
Gen Z stelt andere verwachtingen dan vorige generaties. Hoe speel je daarop in – zowel aan de voorkant (gast) als aan de achterkant (collega)? In deze training duik je in het gedrag, de waarden en communicatie voorkeuren van Gen Z. Ontdek hoe je deze generatie niet alleen begrijpt, maar ook effectief meeneemt in een gastvrije cultuur.
Het programma
De training Gen Z als gast én collega bestaat uit de volgende bouwstenen
Bewustzijn
We starten met een frisse blik op de verschillende generaties binnen je team én onder je gasten. Wat kenmerkt Gen Z, en hoe verschilt dat van eerdere generaties? Je wordt je bewust van denkpatronen, voorkeuren en communicatiestijlen die het samenwerken en gastvrij zijn beïnvloeden.
Begrip
In deze stap duiken we dieper in de belevingswereld van Gen Z. Je ontdekt waarom ze doen wat ze doen, waar hun motivatie ligt en hoe je hun kracht kunt benutten. We verbinden de overeenkomsten tussen generaties om het wederzijds begrip te versterken.
Aan de slag
Nu is het tijd om het verschil te maken op de vloer. Je vertaalt inzicht naar concrete handelingen in je aansturing, communicatie en teamdynamiek. Je krijgt tools en technieken om generatieverschillen te overbruggen én om een cultuur te creëren waarin elke medewerker tot bloei komt.
Op basis van het boek OBER! OBER!
Deze trainings is gebaseerd op het boek OBER! OBER!. In 2021 brachten Stijn & Jordy hun kennis en ervaring samen in het boek OBER! OBER!. Het boek is in eigen beheer uitgegeven en meer dan 2.500 keer verkocht. Sindsdien geeft team OBER! OBER! trainingen en keynote presentaties aan teams, variërend van hotels tot restaurants en van campings tot reisorganisaties.
Voor wie is deze training?
Deze training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. Voor individuen en teams in branches horeca en toerisme.
Hoeveel deelnemers kunnen aansluiten?
Om de kwaliteit voor deze training zo hoog mogelijk te houden hanteren wij een minimaal deelnemersaantal van 4 deelnemers en een maximaal van 18 deelnemers per training.
Door wie wordt de training gegeven?
De training wordt gegeven door een ervaren en deskundige trainer van Studio Gastvrij.
Hoelang duurt de training?
Deze training duurt gemiddeld een dagdeel van 3.5 uur.
Welke talen?
Wij verzorgen deze training in zowel het Nederlands als het Engels. Heb je een gecombineerd team? Geen probleem! Wij kunnen tijdens de training snel schakelen.
Waar wordt de training gegeven?
Deze training wordt incompany aangeboden. Heb je geen ruimte beschikbaar? Geen probleem! Wij denken graag mee in de mogelijkheden.
Wat is de prijs van deze training?
Download en ontvang onze brochure voor een actueel overzicht van de prijzen.
Anderen ervaringen met deze training
Hotels
Charissa
Marriott - Rotterdam
Restaurants
Jorn
Christiani Vino e Cibo - Aalsmeer
Toerisme
Joyce
MijnLievelingsplek - Zeeland
Evenementen
Sibbel
RAI - Amsterdam
Hotels
Tom
Golden Tulip Hotel Central - Den Bosch
Na de training gastvrije basishouding
De beloftes van Studio Gastvrij:
win-win beleving voor iedere gast
Tijdens deze training heeft jouw team geleerd om voor iedere gast steeds opnieuw een win-win beleving te creëren. Het resultaat? Meer verbinding, meer beleving en meer tevreden gasten.
Teambuilding met impact én plezier
Deze training bracht jouw team samen, zorgden voor lol én leerden jullie hoe belangrijk werkplezier is voor duurzame groei. Want een sterk team herken je aan gasten die zeggen: ‘Zij hebben écht plezier in wat ze doen!’
Van training naar toepassing
Geen vage termen, geen ‘hoe nu verder?’—gewoon praktische handvatten. Tijdens deze training kreeg jouw team concrete tips waarmee ze direct aan de slag kunnen. Precies zoals jij het graag ziet: praktisch, to the point, en direct toepasbaar.
Een gastvrij jaar
3 trainingen, in volgorde, maximaal resultaat
Opdrachtgevers zien resultaat wanneer gastvrijheid een topprioriteit blijft. Studio Gastvrij! biedt een gastvrij jaar aan: drie interactieve trainingen, flexibel in te plannen op momenten die voor jullie het beste uitkomen.
Training 1: Gastvrije basishouding
Bouwstenen: Gastvrije communicatie, Gastenreis van A tot Z en Omgaan met klachten en Team DNA & cultuur
Training 2: Gastvrije teamontwikkeling
Bouwstenen: Samenwerken & feedback, Gen Z als gast en collega en
Training 3: Gastvrije verkoop
Bouwstenen: Verkoop wat niet als verkoop voelt, Perspectief op waarde & storytelling en Gesprekstechniek voor succesvol advies
''90% van onze opdrachtgevers boeken twee of meer trainingen.''
Deze trainingen spreken je misschien ook aan
Elke collega, voor of achter de schermen, draagt bij aan een win-win beleving. Leer de sterktes van de generaties te benutten en creëer samen een duidelijke manier van werken: het team DNA!
Upselling wordt vaak als spannend ervaren. Samen ontdekken we de toegevoegde waarde voor jouw gast en stimuleren we het gevoel dat verkoop niet als verkoop hoeft te voelen!
Bar en bediening vormen samen het hart van je horecazaak. Ontdek hoe je met structuur, timing en teamwork een sterke, gastvrije service neerzet.
Liever zelf kiezen? Combineer trainingen óf bouwstenen en stel je eigen training samen. Samen maken we een uitdagend programma wat past bij jouw team!